Wednesday, August 25

Wajah Baru Perkarangan Pejabat Batalion Jebat

Blok Perwira kini berwajah baru, bermula daripada aras bawah, yang merupakan pejabat pentadbiran Batalion Jebat, sehinggalah ke aras sebelas, iaitu kediaman pegawai kadet Batalion Jebat. Kerja-kerja pembaharuan dan penambahbaikan telah dilaksanakan sejak beberapa bulan yang lalu dan kini hasilnya sangat memuaskan.

Pejabat Batalion Jebat di aras bawah dibahagikan kepada empat bahagian iaitu Pejabat Ketua Batalion, Pejabat Ketua Terup, Pejabat Jurulatih serta Pejabat Pegawai Kadet Bertugas. Kawasan ini dihias dengan emblem moto kebanggan Batalion Jebat iaitu 'Gegar Gempita'. bahagian dinding luar pejabat juga tidak dibiarkan kosong, dilengkapi dengan logo-logo batalion dan setiap kompeni, Jebat Panzerlied, Jebat's Prayer dan maksud lambang Batalion Jebat.

Kawasan pintu masuk pejabat Batalion Jebat juga tidak dibiarkan kosong. Pokok-pokok bunga segar ditanam dan dihias indah bagi menceriakan lagi kawasan tersebut. Tidak hanya mementingkan kecantikan dan keceriaan semata-mata, kawasan pejabat Batalion Jebat juga akan sentiasa disapu dan jika perlu dimop supaya sentisa dalam keadaan kebersihan yang terbaik.


1 comment:

LOCO™ said...

nice goin..
n keep it moving